tirsdag 11. oktober 2011

Mariussett

Settet er til barnebarnet, er i ca størrelse 3-4 år.


Den er selvfølgelig strikket i rundfelling den også. Har strikka fem Mariusgensere og alle er i rundfelling. det er fordi eg ikkje liker (i det heile tatt) og montere. 
Syns rett og slett det er skummelt og klippe i et arbeid som er lagt ned såå mykje arbeid i.
 Har jo gjort det før da, mange ganger, men etter at eg fann ut, og lærte rundfelling, så blir det ikkje gjort på annen måte nei :-)



Mønster nede på foten
Strikka ekstra lang kant, så det er oppbrettskant, varer sikkert minst et år lenger på størrelse.



**********************************************************************

Så litt actionbilde, joda, dressen duger godt til leik og moro med besten :-)




Den er strikka i Idagarn fra Europris
på pinne nr 3,5

3 kommentarer:

Ninne sa...

Så kjempefint sett, og smart med rundfelling da, for montering, æsj, det liker vi ikke! ;)
Jeg sitter med en liten nestenferdig Mariusgenser her, til MITT barebarn, men til forskjell fra ditt, så har han fire ben og hale ;)

Linda sa...

Så fint marius sett du har laga. Eg og likar best rundfelling eller raglandfelling. Kjempe fint det bildet på toppen av bloggen din.

mocca sa...

Kjempe fin dress,skulle ønske jeg var så flink;0) Det er litt skummelt å prøve å strikke klær.

Legg inn en kommentar