fredag 29. juli 2011

Litt av feriestrikket

Hei.
Har jo strikka i ferien også da. Faktisk en god del... ja bare småting da. Men har også tatt meg av UFO'ene mine og da :-) Og noen av dei er blitt ferdige, og noen har jeg rett og slett rekt opp igjen. men jeg sa til dem at det var til det beste, så kan dere bli til noe skikkelig :-)

Har lenge tenkt jeg trengte et smalt sjal som kan brukes til både skinnjakke og litt tynnere jakker. Så gikk på leting etter et tynt garn. Fant dette, og satte igang. Utgangspunktet var et Multnomah. Men la opp 180 masker istendet for fem, da det var bare siste del av sjalet jeg ville ha.

Her ligg det til blokking






Passet fint sånn jeg hadde tenkt det. Har endel garn igjen på dette nøstet, så skal strikke meg et skjerf til.
Brukte tykke pinner da det var et litt grov/fint sjal jeg ville ha.

Garn: Schachenmayr Fine Wool

Pinnenr: 4 mm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar